18.5.14

Frederik Begbede "99 Franaka"

credits: Alberto Ruggieri
"Zovem se Oktav i oblačim se u APC. Pravim reklame: da, zagadjujem univerzum. Ja sam onaj tip koji vam prodaje govna. Onaj što vas tera da sanjate o stvarima koje nikada nećete imati. Uvek plavo nebo, nikad ružne ribe, savršena sreća, retuširana u fotošopu. Slike nad kojima se balavi, muzika u pozadini. A kada marljivom štednjom uspete sebi da kupite kola iz snova, ona koja sam snimao u poslednjoj kampanji za mene će već biti demode. Ja idem tri koraka unapred i trudim se da vas frustriram. Glamur je zemlja u koju se nikada ne stiže. Drogiram vas novinom, a prednost novine je u tome što ona nikad ne ostaje nova. Uvek ima neka nova novina zbog koje prethodna postane stara. Naterati vas da balavite, to je moje sveto učenje. U mojoj profesiji niko ne želi da budete srećni, jer srećni ljudi ne konzumiraju.
Vaša patnja hrani trgovinu. U našem žargonu to se zove "postkupovno razočarenje". Hitno vam treba neki proizvod, ali čim dospe u vaš posed, hitno vam treba neki drugi. Hedonizam nije humanizam: to je cash flow.Šta je njegova deviza? "Trošim, dakle postojim." Ali da bi se stvorile potrebe, treba potpiriti ljubomoru, bol, nezadovoljstvo: to je moja municija. A vi ste moja meta.
Provodim život lažući vas, i debelo sam nagradjen za to."

No comments: